Jak radzić sobie z samotnością podczas koronawirusa?

Jak radzić sobie z samotnością podczas koronawirusa?

6 kwietnia 2020 0 przez admin

  • Stres i samotność jest jednym z objawów których należy się spodziewać w przypadku globalnej pandemii takiej jaką wywołało rozprzestrzenianie się koronawirus.
  • Konieczność pozostawania w domu i mniejszej interakcji z ludźmi może prowadzić do gorszego ogólnego nastroju i podwyższonego poziomu stresu.
  • Medytacja, dzwonienie do znajomych, a nawet sprzątanie dom, wszystko to może odwrócić uwagę od samotności
  • Zespół samotności.org opracował listę najlepszych wskazówek, jak zachować zdrowie psychiczne podczas kwarantanny.

Poczucie samotności często wiąże się z brakiem celu w życiu. Zespół naukowców z University of California San Diego School of Medicine odkrył ten fakt, gdy obserwował osoby dorosłe mieszkające w społecznościach starszych lub emerytalnych.

Ale nie tylko seniorzy czują się samotni. Samotność nie oszczędza również ludzi młodych odnoszących sukcesy. Ten stan zdarza się również gdy masz wielu przyjaciół i popularne konto na Instagramie. Chwile samotności przydarzają się każdemu.

A teraz, co gorsza, żyjemy w pandemii i nie mamy wyboru, jak tylko być w domu, często sami, z ograniczonym kontaktem z rodziną. Stajemy przed obliczem takiego stanu rzeczy nie tylko w najbliższy weekend,  tydzień, ale może nawet kilka miesięcy.

Dobra wiadomość jest taka, że dosłownie prawie wszyscy na ziemi przechodzą w tej chwili to samo. Wszyscy jesteśmy w domu, jeśli mamy akurat takie szczęście, że posiadamy dom, i każdy z nas jest z dala od przyjaciół, szkoły, pracy, naszych ulubionych hobby, zajęć i rytuałów.

Jak więc radzić sobie z samotnością w domu podczas kwarantanny?

1.     Nie mów ludziom, aby nie panikowali – to nie pomoże. Zamiast tego sugeruj działania, które mogą odwrócić uwagę od lęku.

Ważne jest, aby zrozumieć, że sama kwarantanna może wpędzić cię w zły nastrój z powodu izolacji społecznej, która towarzyszy pozostawaniu w domu.

Ludzie potrzebują interakcji społecznych, aby żyć – ponieważ osoby o słabszych związkach są o 50% bardziej narażone na śmierć w tym samym okresie czasu, co osoby o silniejszych związkach, zgodnie z metaanalizą z 2015 r. Obejmującą ponad 308 000 osób.

„Jeśli myślimy o samotności jako reakcji adaptacyjnej, takiej jak głód i pragnienie, to ten nieprzyjemny stan motywuje nas do poszukiwania kontaktów społecznych, podobnie jak głód motywuje nas do szukania jedzenia”, profesor Julianne Holt-Lunstad, profesor psychologii i neuronauki na Uniwersytecie Brighama Younga.

2.     Bądź w kontakcie z ludźmi przez telefon lub czat wideo.

Aby zwalczyć część samotności związanej z kwarantanną, upewnij się, że pozostajesz w kontakcie z przyjaciółmi i rodziną przez telefon.

Popularne w czasie kwarantanny są wideokonferencje ze znajomymi i rodziną. Kontakt z przyjaciółmi na pewno poprawi nam nastrój, oraz odciągnie od bieżących domowych spraw.

3.     Gotowanie

Kiedy masz zły dzień, nauka mówi Nam, że nie powinieneś automatycznie zapadać się na kanapie; lepszym pomysłem może być wybranie książek z przepisami. Emocje związane z gotowaniem są niezliczone; wiele organizacji na całym świecie pomaga osobom z zaburzeniami nastroju i innymi problemami. Często nazywane jest to „gotowaniem terapeutycznym”. Łatwo można to odtworzyć we własnym domu, przy odrobinie wysiłku i jednego lub dwóch składników.

Gry i zabawy online oraz offline w trakcie kwarantanny

4.     Gry planszowe

Odsuń się od telewizora, tabletu i chatów. Czas przygotować kostkę, rozłożyć tę kolorową plansze i wrócić do starej szkoły, dowiedzieć się, kto w domu jest najlepszym Monopolistą, kto najlepiej blefuję, albo ma najwięcej szczęścia.

Tak, mówimy o grach planszowych. Noce z grami są zabawne o każdej porze, ale podczas kwarantanny w domu oferują idealną ucieczkę od stresu i ekranów naszych komórek.

5.     Gry online ze znajomymi

Jeżeli jednak chcemy pozostać w środowisku online, to Internet umożliwia nam masę możliwości. Tradycjonaliści mogą skorzystać z przeniesionych do środowiska wirtualnego gier towarzyskich takich jak:

6.     Kalambury

Kurnik: https://www.kurnik.pl/kalambury/ z możliwością zaproszenia swoich znajomych do zabawy.

czy:

7.     Quizy

Quizwanie: https://play.google.com/store/apps/details?id=se.feomedia.quizkampen.de.lite&hl=pl

Oraz inne gry na android umożliwiające zaproszenie gości.

8.     Gry interaktywne na konsoli

  • Fifa / CS
  • Wiedza to potęga
  • To jesteś ty!

9.     Gry multiplayer

Tu opcję są niezliczone dostępne również dla osób nie chcących angażować swoich znajomych,

10. Trening w domu oraz inne aktywności fizyczne

Brak ruchu podczas kwarantanny może również prowadzić do większego niepokoju i gorszego nastroju, więc zaleca się ćwiczeń w domu.

Ponieważ koronawirus nadal budzi niepokój na całym świecie, osoby ćwiczące na siłowni zaczęły dwa razy zastanawiać się nad udostępnianiem sprzętu, szatni i ręczników. Chociaż wirus nie przeżywa dobrze na wysoce odkażonych powierzchniach, specjaliści i entuzjaści fitnessu ostrzegają. W Polsce ośrodki sportowe są zamknięte na czas kwarantanny.

Brak aktywności fizycznej może prowadzić do podwyższonego poziomu lęku i stresu, więc próba ćwiczeń w domu może być dobrą alternatywą.

Niektóre treningi domowe, w których wykorzystuje się masę ciała i codzienne nawierzchnie, takie jak yoga, przysiady i pompki, mogą być pomocne i skutecznie zastąpić wyposażenia siłowni.

„Nie potrzebujesz siłowni, żeby być w dobrej formie, chyba że jesteś hardcorem do podnoszenia ciężarów” – powiedział trener osobisty Bryan Goldberg, Gabby Landsverk z„Przeciętny człowiek może nabrać formy i pozostać w niej nawet w bunkrze”